Hyundai Crater е див и дързък офроудър, за който ще мечтаем

Той показва, че модерните технологии не се плашат да се изцапат

Мартин Дешев,
hyundai crater

Hyundai

Н ай-новата визия на Hyundai за електрически офроудът се появява под формата на концептуалния автомобил CRATER, представен на AutoMobility LA 2025. Според Hyundai този концептуален автомобил е проектиран да въплъщава духа на приключенията и да предефинира какво означава да се кара офроуд. Същевременно възприема гъвкавостта и интелигентността на бъдещите EV платформи.

На пръв поглед CRATER се откроява със своя отличителен, мускулест силует. SUV-ът е вдъхновен от дизайнерския език на XRT на Hyundai, съчетавайки издръжливи, готови за офроуд пропорции с изискани дизайнерски решения на електрически автомобили. Каросерията му е изваяна в Калифорния и подчертава както здравината, така и аеродинамичните намерения, съчетавайки функционална здравина и футуристичен стил.

CRATER е създаден да поддържа сериозен офроуд потенциал: концепцията се отличава с висок просвет, големи арки на колелата със значителен клиренс на гумите, което предполага, че Hyundai си представя, че той ще се справя с неравен терен с лекота. В същото време електрическото му задвижване обещава плавна и тиха работа, заедно с незабавен въртящ момент за изкачване или навигация по неасфалтирани пътища.

Защитата е от първостепенно значение: широка, здрава предпазна плоча пази долната част на каросерията, докато кабели, простиращи се от капака до покрива обещават да отклоняват ниско висящи клони по обрасли пътеки. Концепцията включва и игриви, ориентирани към практичност „скрити бижута“, като например вградена кука за изтегляне, която служи и като отварачка за бутилки  и камери в страничните огледала, които са и подвижни фенерчета за аварийна употреба или за заснемане на гледки извън автомобила.

Интериорът на CRATER Concept балансира дизайн, ориентиран към функционалността, с изненадващо ниво на техническа изтънченост. Кабината е очертана от функционален ролкейдж с интегрирани дръжки, което засилва усещането за безопасност и структурна цялост.

Възприемайки философията „Донеси си собствено устройство“ (BYOD), арматурното табло е проектирано за гъвкава персонализация, допълнено от авангарден Head-Up дисплей с пълна ширина, който включва новаторска камера за обратно виждане, заснета от огледалото. За водача, квадратният волан е оборудван с централно монтиран дисплей и специални бутони за режим на терен, което предполага бързо превключване между режими като Сняг, Пясък, Кал, Автоматичен и XRT.

Офроуд управлението се контролира от тактилен, многофункционален контролер, подобен на скоростна кутия, който управлява критични функции, като например предни и задни заключващи се диференциали. Пътниците са обезопасени в поддържащи седалки с обгръщащи форми и четириточкови предпазни колани, осигуряващи стабилност и комфорт дори при най-неравни терени.

Технологично, CRATER използва архитектурата на Hyundai за софтуерно дефинирани превозни средства. Тя предлага усъвършенствани възможности за безжично (OTA) актуализиране и интелигентни автомобилни системи.

Това е свързано с по-широката стратегия на Hyundai: не само да произвежда електрически коли, но и да изгражда платформи за електрическо изживяване, които се развиват според нуждите на собственика. Функции като интелигентна свързаност, потенциална интеграция с приложения за дейности на открито и цифрови дисплеи, предназначени за употреба в тежки условия, са част от тази визия.

Hyundai CRATER е представен като концептуален автомобил и дизайнерско проучване. Това не е предварителен преглед на предстоящ производствен модел, нито пък Hyundai е обявила график или план за пускане на CRATER на пазара.

Въпреки това, автомобилът визуално изразява ангажимента на Hyundai да внесе повече гъвкавост и емоция в съществуващите и бъдещите си модели. Особено в популярната си линия XRT (като Santa Fe XRT и Santa Cruz XRT).

коли автомобили електрически автомобил електромобили офроуд офроудър Hyundai концептуален модел прототип